Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Pre poradenské služby
spoločnosti Mgr. Janka Blažejová so sídlom Na Zahradách 3170/1a, 690 02 Břeclav podľa § 273 zákona č. 513/1991 Zb, Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len ako „Všeobecné obchodné podmienky“)
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti Mgr. Janka Blažejová, so sídlom Na Zahradách 3170/1a, 690 02 Břeclav, IČO 06488676, DIČ CZ6258087099, zapísanej v ŽL vydaným Městským úřadem Břeclav, Odbor obecní živnostenský úřad Břeclav, čj OŽÚ/2566/2019/Pe/3, e-mail: info@minevita.sk, telefón č.: +421 908 464 530 (ďalej aj ako „Poskytovateľ“) a Klienta.
Poradenské služby sú poskytované v oblasti výživy, zdravého životného štýlu osobne a online po dohode s Klientom.
Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o poskytovaní poradenských služieb. V prípade, že Poskytovateľ a Klient uzatvoria písomnú zmluvu o poskytovaní poradenských služieb, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od Všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia tejto Zmluvy uprednostnené pred Všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.1 Poskytovateľom je spoločnosť Mgr. Janka Blažejová/MINEVITA v zastúpení Mgr. Jankou Blažejovou, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
1.2. Klientom je odberateľ poradenských služieb, fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
2. PORADENSKÉ SLUŽBY
2.1 Poradenskými službami sa rozumejú služby v oblasti výživy a zdravého životného štýlu s celostným individuálnym prístupom so zreteľom na potreby, požiadavky a ciele Klienta. Popis a charakteristika jednotlivých služieb je zverejnený na webovej stránke Poskytovateľa MINEVITA www.minevita.sk
2.2 Poradenské služby poskytované Poskytovateľom nie sú zdravotníckymi službami v zmysle zákona o Zdravotnej starostlivosti a službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 576/2004 Z.z. V prípade, že klient je v lekárskej starostlivosti s nastaveným liečebným režimom, je povinný sa o čerpaní Poradenských služieb poradiť so svojim ošetrujúcim lekárom, lekárom špecialistom, praktickým lekárom o vhodnosti poradenskej služby. Zároveň sa zaväzuje bezodkladne o tejto skutočnosti informovať Poskytovateľa.
2.3 Neplnoletým osobám Poskytovateľ poskytne služby len s písomným súhlasom zákonného zástupcu a za jeho osobnej prítomnosti. Zákonný zástupca v objednávke presne špecifikuje ktorá Poradenská služba má byť neplnoletému poskytnutá.
3. UZATVORENIE ZMLUVY O POSKYTOVANÍ PORADENSKÝCH SLUŽIEB
3.1 K písomne uzatvorenej Zmluve o poskytovaní služieb medzi Poskytovateľom služieb a Klientom, dochádza riadne vyplnenou a Klientom podpísanou objednávkou, vysloveným súhlasom a akceptovaním týchto Všeobecných obchodných podmienok, písomného súhlasu so spracovaním osobným údajov Klienta a súhlasom s cenovými podmienkami. V prípade, že Klient nesúhlasí s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, nesúhlasí so spracovaním osobných údajov, nemôže čerpať žiadnu zo služieb poskytovaných Poskytovateľom.
3.2 Potvrdením objednávky Poskytovateľom, vyjadrením súhlasu Klienta s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a súhlasom so spracovaním osobných údajov GDPR, zmluvné strany pristúpia k písomnému uzatvoreniu Zmluvy o poskytovaní poradenských služieb, ak sa Poskytovateľ a Klient nedohodnú inak.
3.3. Podpísaním Zmluvy o poskytovaní poradenských služieb oboma zmluvnými stranami, sa stáva záväznou, vzniká zmluvný vzťah.
4. PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Ceny za Poradenské služby sú uvedené pri jednotlivých druhoch služieb a programoch, ktoré sú zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa MINEVITA www.minevita.sk
4.2 Platobné podmienky za objednanú službu/služby sú bližšie špecifikované v písomne uzatvorenej Zmluve o poskytovaní poradenských služieb.
4.3 Klient je s cenou za Poradenskú službu oboznámený ešte pred samotným potvrdením objednávky Poskytovateľom.
4.4. Klient je oboznámený Poskytovateľom, že služby poskytované Poskytovateľom nie sú hradené z verejného zdravotníctva a klient si ich hradí priamo z vlastných zdrojov.
4.5 Uzatvorením Zmluvy o Poskytovaní služieb vzniká zmluvný vzťah a klientovi povinnosť zaplatiť za objednanú službu/služby.
4.6 Poskytovateľ vystaví Klientovi doklad o zaplatení formou faktúry, ktorú Poskytovateľ zasiela elektronicky na e-mail adresu Klienta alebo Príjmový doklad v prípade, že klient hradí za službu v hotovosti.
5. UKONČENIE ZMLUVNÉHO VZŤAHU
Zmluvný vzťah sa môže skončiť:
A) vyčerpaním dohodnutých služieb
B) odstúpením od Zmluvy zo strany Klienta
C) odstúpením od Zmluvy zo strany Poskytovateľa
6. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Poskytovateľ je povinný
6.1 Poskytovateľ je povinný objednanú Poradenskú službu Klientovi poskytnúť v plnom rozsahu a v zmysle jeho potrieb a cieľov.
6.2 Poskytovateľ má právo službu neposkytnúť, ak klient vzbudzuje pochybnosť o vážnom záujme o službu alebo nie je jasné z jeho chovania či rozumie čo je predmetom poskytovanej služby alebo v minulosti si už neplnil povinnosti voči Poskytovateľovi, alebo javí známky nátlaku, arogancie, psychickej nevyrovnanosti alebo inak neštandardného chovania a správania.
6.3 Poskytovateľ služby je povinný pristupovať ku Klientovi zodpovedne, holisticky, podľa najlepšieho vedomia a svedomia. Službu poskytovať v zmysle odborných vedomostí, znalostí a schopností, ktoré sú v súlade s vedeckými poznatkami a výsledkami.
6.4 Poskytovateľ služby je povinný brať zreteľ a prihliadať na zdravotný stav klienta, ak má o ňom vedomosť.
6.5 Poskytovateľ služby je povinný vydať Klientovi daňový doklad o zaplatení.
6.6 Poskytovateľ služby je povinný zachovávať mlčanlivosť a neposkytovať osobné údaje a údaje, ktoré zistil počas poskytovania služby tretím osobám s výnimkou štátnych orgánov.
6.7 Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo Klientovi službu neposkytnúť v nasledujúcich prípadoch:
a) ak klient trpí poruchami príjmu potravy, alebo javí známky poruchy príjmu potravy
b) ak klient dlhodobo užíva psychofarmaka a je v starostlivosti psychiatra
c) klient má pokročilé štádium niektorého nádorového ochorenia, diagnóza stanovená lekárom
d) ak klient dostatočne neporozumel princípom poradenstva alebo nie je dostatočne presvedčený, že naozaj chce dosiahnuť stanovený cieľ smerujúci k zlepšeniu stravovacích návykov
e) anonymného klienta (neuvedenie kontaktných údajov, celého mena, vystupuje pod prezývkou, zamlčuje ostatné údaje potrebné pre správny priebeh poradenstva a pod.)
V prípade, že Klient vedome a úmyselne zatajil niektorú z uvedených skutočností, Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za dôsledky spôsobené jeho navrhnutými odporúčaniami a postupmi.
6.8 Poskytovateľ je povinný upozorniť Klienta, že poskytovaná služba/služby nie sú zdravotnými službami, nenahrádzajú žiadny liečebný režim stanovený lekárom, praktickým lekárom, lekárom špecialistom, lekárom onkológom alebo iným zdravotným odborníkom.
6.9 Poskytovateľ informuje Klienta o udelení výnimky zo sprístupnenia materiálov, informácii vyplývajúcich z poskytovania služby tretím osobám. Zdieľanie materiálov a informácii sa týka praktického lekára, ošetrujúceho lekára, lekára špecialistu, odborného lekára za účelom posúdenia vhodnosti poskytovanej služby.
Klient je povinný
6.9 Za Poradenskú službu/služby Poskytovateľovi riadne zaplatiť v zmysle uzatvorenej Zmluvy o poskytovaní poradenských služieb a týchto Všeobecných obchodných podmienok.
6.10 Klient je povinný pri poskytovaní služby Poskytovateľovi poskytnúť súčinnosť, riadne a zodpovedne s Poskytovateľom spolupracovať.
6.11 Na dosiahnutie stanoveného cieľa, uspokojenie potrieb a požadovaných výsledkov sa klient zaväzuje spolupracovať s Poskytovateľom služby zodpovedne a priebežne a pravdivo informovať Poskytovateľa o svojom zdravotnom stave, stravovacích zvyklostiach a stravovacích návykoch , pohybovej aktivite, spánkovom režime, emočnom a stresovom faktore a všetkých zmenách súvisiacich so stravovaním, zmenách v prostredí v ktorom žije, pracovných návykoch, užívaní liekov a doplnkov stravy a iných zmenách, ktoré sa počas poskytovania služby môžu vyskytnúť. V opačnom prípade nie je možné očakávať dosiahnutie pozitívnych výsledkov a stanoveného cieľa.
6.12 Klient súhlasí, že bude Poskytovateľa služby informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré by mohli ovplyvniť poskytnutie služby vrátane výstupov z vyšetrení, ktoré priamo súvisia s poradenstvom a sú nevyhnutné na poskytnutie služby.
6.13 Klient je povinný zúčastňovať sa zmluvne dohodnutých konzultácií v dohodnutom termíne a čase.
6.14 Klient stráca nárok na poskytnutie služby a Poskytovateľ služby je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že Klient s Poskytovateľom nespolupracuje, nezúčastňuje sa dohodnutých konzultácií alebo uviedol nepravdivé údaje o svojom zdravotnom stave, zamlčal diagnózy stanovené lekárom.
6.15 Klient má právo kedykoľvek požiadať Poskytovateľa o prerušenie zmluvného vzťahu bez uvedenia dôvodu a to vždy písomnou formou.
6.16 Klient má právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodov a to vždy v písomnej forme.
6.17 Klient vyhlasuje, že k zlepšeniu svojho aktuálneho zdravotného stavu sa rozhodol využiť odborné služby Poskytovateľa sám a dobrovoľne na základe vlastného uváženia a rozhodnutia, že nebol nijak motivovaný ani nijak nútený ani nijak oslovený Poskytovateľom.
6.18 Klient sa zaväzuje zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, ktoré vyplývajú z poskytovanej služby. Všetky materiály a informácie poskytnuté Klientovi v rámci poskytovania služby sú dôverné a bez výslovného súhlasu Poskytovateľa ich nie je možné zverejňovať, kopírovať, inak rozmnožovať ani poskytnúť tretím osobám.
6.19 Klient je povinný oznámiť Poskytovateľovi každú zmenu, ktorá sa týka bydliska, prechodného bydliska, zmenu kontaktných údajov, zmeny v zdravotnom stave.
7. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB A REKLAMÁCIE
7.1 Klient si je vedomý, že dosiahnutie pozitívnych výsledkov závisí od mnohých faktorov a dobrej spolupráce Klienta s Poskytovateľom služby. Poskytovateľ nemôže ovplyvniť faktory, okolnosti a podmienky, ako napr. prostredie v ktorom Klient žije, jeho zamestnanie, jeho zdravotný stav, rodinné prostredie, sociálne a rodinné vzťahy a väzby, denný režim stravovania, životný štýl, spánkový režim, duševnú a fyzickú stránku, pohybové aktivity, vôľu a motiváciu, zodpovednosť voči sebe. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za jeho zdravotný stav a negarantuje očakávaný výsledok a naplnenie cieľa Klienta v zmysle uvedených okolností a podmienok.
7.2 Predmetom zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom nie je dodanie spotrebného tovaru, ale len poskytnutie poradenských služieb a vzhľadom na ich povahu nemožno ich po poskytnutí vrátiť.
7.3 Reklamácia poskytnutých služieb sa riadi ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. a príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Zb.
7.4 Klient má právo využiť Reklamáciu v prípade nesúladu poskytnutej služby s uzatvorenou Zmluvou o poskytovaní poradenských služieb. Keďže výsledok poskytnutej služby nie je garantovaný, možno reklamovať len nesúlad s uzavretou Zmluvou, nie výsledok poskytnutej služby.
7.5 Reklamácia poskytnutých služieb sa týka spôsobu ich poskytnutia, obsahu a prístupu a konania Výživového poradcu.
7.6 Právo uplatniť si Reklamáciu má klient v zmysle § 504 Občianskeho zákonníka okamžite bez zbytočného odkladu po poskytnutí služby. Na neskoršiu Reklamáciu sa neberie zreteľ.
7.7 Ak Klient nie je spokojný s výsledkom Reklamácie, napr. zamietnutie ako neopodstatnená alebo jeho nárok z uznanej Reklamácie nie je dostatočne uspokojený, vzniká občianskoprávny spor. Tento spor môže Klient riešiť mimosúdnou cestou v rámci mimosúdneho riešenia sporov v zmysle právnej normy č. 391/2015 Z.z., o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, Združenia na ochranu práv občana –AVES so sídlom Jána Poničana 9, 841 07 Bratislava, P.O.BOX 29, Mediácie v zmysle zákona č. 420/2004 Z.z., o mediácii.
7.8 V prípade, že riešenie sporu mimosúdnou cestou nebolo úspešné, Klient sa môže obrátiť na súd. Súdne riešenie sporov upravuje zákon č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok.
8. ZÁSADY SPRACOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV
8.1 Zásady spracovania osobných údajov upravujú právne normy Zákon č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadenie európskeho parlamentu a rady EÚ 2016/679 - General Data Protection Regulation (GDPR).
8.2 Klient súhlas so spracovaným osobných údajov vyjadruje písomným Vyhlásením.
8.3 Poskytovateľ je povinný kedykoľvek preukázať, že Klient poskytol súhlas so spracovávaním osobných údajov.
8.4 Osobnými údajmi sú akékoľvek informácie, ktoré sa týkajú konkrétnej fyzickej osoby. V zmysle zákona o ochrane osobných údajov osobnými údajmi sú: titul, meno a priezvisko, lokalizačné údaje (bydlisko, prechodné bydlisko), dátum narodenia, rodné číslo, kontaktné údaje ako e-mailová adresa alebo telefónne číslo, online identifikátor,číslo občianskeho preukazu, číslo pasu, opisné údaje, ktoré poukazujú na fyziológiu fyzickej osoby (telesná výška a hmotnosť, veľkosť obuvi), informácie z fotografií a záznamov z priemyselných kamier, sociodemografické údaje (vek, pohlavie, rodinný stav, vzdelanie, povolanie, príjmy a výdavky, počet detí). Osobné údaje týkajúce sa telesnej hmotnosti, výšky, veku, krvnej skupiny, užívania liekov a doplnkov stravy sú údajmi dobrovoľnými.
8.5 Poskytovateľ sa zaväzuje osobné údaje Klienta získavať, zhromažďovať, spracovávať, uchovávať, používať, likvidovať a upravovať v zmysle platnej legislatívy a výlučne len za účelom uzatvorenia zmluvného vzťahu a poskytnutia služby a v rozsahu nevyhnutnom na poskytnutie služby a to len po dobu poskytovania služby. Ak ide o jednorazové poskytnutie služby, zhromaždené osobné údaje po poskytnutí služby je povinný Poskytovateľ zlikvidovať.
8.6 Poskytovateľ je povinný získané, zhromaždené a uložené osobné údaje zabezpečiť vhodným spôsobom voči zneužitiu prijatím vhodných organizačných a technických opatrení tak, aby nedošlo k porušeniu základných páv Klienta.
8.7 Poskytovateľ je povinný dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom Klienta a to aj po ukončení zmluvného vzťahu.
8.8 V zmysle Zákona č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, podľa § 22 má Klient právo na opravu osobných údajov.
8.9 Podľa § 23 Zákona č. 18/2018 Z.z o ochrane osobných údajov , má Klient právo na výmaz osobných údajov bez zbytočného odkladu.
8.10 Poskytovateľ je povinný podľa § 25 Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov oznámiť Klientovi, že vykonal opravu alebo výmaz jeho osobných údajov.
8.11 Poskytovateľ sa zaväzuje, že nebude osobné údaje Klienta spracovávať na účely marketingu alebo aktivít súvisiacich s priamym marketingom.
8.12 Poskytovateľ sa zaväzuje neposkytovať osobné údaje Klienta a údaje, ktoré získal počas poskytovania služby tretím osobám s výnimkou štátnych orgánov.
9. AUTORSKÉ PRÁVO A DUŠEVNÉ VLASTNÍCTVO
Duševné vlastníctvo a autorské právo upravuje zákon č. 185/2015 Z.z. Autorský zákon.
Za predmet ochrany duševného vlastníctva Poskytovateľa sa považujú informácie, nápady, tvorivé výsledky, infografiky, edukačné materiály, e-booky, vydavateľská činnosť, online edukačné prednášky, články, blogy, online edukačné kurzy, ochranné známky, výživové programy, stravovacie režimy, recepty a i.
9.1 Poskytovateľ neudeľuje Klientovi súhlas ani právo šíriť, kopírovať, rozmnožovať, zverejňovať, poskytovať na komerčné využitie materiály, ktoré sú alebo by mohli byť predmetom duševného vlastníctva Poskytovateľa.
9.2 Poskytovateľom vypracované recepty, stravovacie režimy a stravovacie plány, odporúčania, návrhy, edukačné materiály majú individuálny charakter a sú určené na výslovné použitie Klientom, s ktorým má Poskytovateľ uzatvorený zmluvný vzťah.
9.3 Klient sa zaväzuje, že informácie, stravovacie plány, odporúčania, edukačné materiály, ktoré mu poskytol Poskytovateľ bude využívať výlučne na osobné účely.
9.4 V prípade porušenia práv autora/Poskytovateľa môže sa Poskytovateľ domáhať svojho práva nielen v zmysle Autorského zákona, ale aj podľa zákona č. 300/2005 Z.z. Trestný zákon.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1 Klient vyhlasuje, že sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami oboznámil a že s nimi v celom rozsahu súhlasí. Na vzťahy, ktoré Všeobecné obchodné podmienky neupravujú sa použijú relevantné ustanovenia právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky.
10.2 Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok a to bez predchádzajúceho upozornenia.
10.3 Poskytovateľ a Klient sa zaväzujú zachovať mlčanlivosť o veciach obchodného tajomstva, ktoré sa im stanú známe v rámci vzájomných zmluvných vzťahov. Inak zmluvné strany zodpovedajú za škodu spôsobenú porušením obchodného tajomstva.
10.4 Zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich prijatia a zverejnenia na webovej stránke Poskytovateľa.
10.4 Poskytovateľ ani Klient nenesú zodpovednosť za nemožnosť plnenia záväzku v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom „vyššej moci“.
10.5 Všeobecné obchodné podmienky, Reklamačný poriadok, Zásady spracovania osobných údajov, GDPR sú sprístupnené v prevádzke Poskytovateľa, na web stránke Poskytovateľa. Všeobecné obchodné podmienky tvoria prílohu k návrhu a riadne uzatvorenej Zmluve.
10.6 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude prebiehať v písomnej forme, formou e-mailu.
10.7 Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Mgr. Janka Blažejová /MINEVITA sú platné od 25.6.2025.
OBCHODNÉ PODMIENKY NA PREDAJ NA DIAĽKU
1. Prevádzkovateľom e-shopu je Mgr. Janka Blažejová so sídlom Na Zahradách 3170/a, 690 02 Břeclav, IČO 06 488 676, DIČ CZ6258087099
2. Predávajúcim je Mgr. Janka Blažejová so sídlom Na Zahradách 3170/a, 690 02 Břeclav, IČO 06488 676, DIČ CZ6258087099
3. Dodávateľom knižného tovaru je Mgr. Janka Blažejová so sídlom Na Zahradách 3170/a, 690 02 Břeclav, IČO 06 488 676, DIČ CZ6258087099 ponúkaných v e-shope www.minevita.sk.
4. Korešpondenčná a kontaktná adresa: MINEVITA-Mgr. Janka Blažejová,Veľké Leváre 164, 908 73 Veľké Leváre
Email: info@minevita.sk, blazejovaj@gmail.com, potravinoveintolerancie@gmail.com
5. Predmetom predaja na diaľku sa rozumejú knižný tovar, odborná literatúra aktuálne ponúkané v e-shope. Špecifikácia a vlastnosti tovaru sú uvedené priamo na webovej stránke www.minevita.sk a v e-shope.
6. Klientom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá si prostredníctvom e-shopu, e-mailu alebo kontaktného formulára objedná službu. Klientom sa rozumie aj právnická osoba a fyzická osoba podnikateľ, ktorý si prostredníctvom e-shopu, e-mailu alebo kontaktného formulára objedná tovar, poradenskú službu, napr. prednášku, workshop, besedu, seminár.
7. Kupujúcim/spotrebiteľom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo podnikateľskej činnosti, ktorá si objedná tovar alebo službu prostredníctvom e-shopu, emailu alebo kontaktného formulára.
8. Vzťahy medzi kupujúcim/spotrebiteľom a predávajúcim, ktoré neupravujú tieto Obchodné podmienky sa riadia príslušnými legislatívnymi normami a ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov č. 40/1964 Zb., zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, zákona č. 250/2007 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Ak ide o kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
9.E-shopom sa rozumie počítačový systém prístupný verejnosti, ktorý umožňuje nákup tovaru a služieb. Kupujúci vykonáva nákup tovaru a služieb prostredníctvom e-shopu na vlastné náklady (napr. internetové pripojenie).
10. V prípade, že osoba, ktorá nakupuje tovar a služby od predávajúceho a koná tak v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, alebo je právnickou osobou, neuplatňuje sa na ňu ochrana spotrebiteľa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a tiež Odstúpenie od kúpnej zmluvy.
11. Nákup tovaru a služieb prostredníctvom e-shopu je oprávnená fyzická osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov a má plnú spôsobilosť na právne úkony.
12. Kupujúci si tovar objednáva priamo v e-shope výberom požadovaného tovaru a služieb vložením do košíka. Ceny tovarov a služieb sú konečné bez príslušenstva a nie sú nulové. Kupujúci kupuje za cenu uvedenú v e-shope v momente vykonania nákupu. Vyhradzujeme si právo na zmeny cien, tlačových chýb, zmeny peňažných kurzov. Dokladom o predaji je riadny daňový doklad – faktúra, ktorý predávajúci kupujúcemu zasiela elektronickou formou na e-mail adresu uvedenú v objednávke. Faktúra slúži aj ako dodací list.
13. Aby bola objednávka platná, je kupujúci v e-shope povinný vyplniť všetky povinné údaje v objednávkovom formulári. Objednávka je zároveň návrhom Kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúceho predávajúcemu. Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a príslušenstva. Objednávka sa odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou. Po odoslaní objednávky kupujúci obdrží potvrdenie o prijatí objednávky.
14. Predávajúci je povinný tovar vyexpedovať do 20 dní od obdržania platnej objednávky v prípade, že tovar je na sklade u dodávateľa. Tovar, ktorý má predávajúci na sklade expeduje spravidla do 3-4 pracovných dní od obdržania platnej objednávky. V prípade, že tovar nie je na sklade ani u dodávateľa, ani u predávajúceho, alebo v prípade nepredvídateľných okolností si vyhradzuje predávajúci právo na predĺženie dodacej lehoty o čom predávajúci informuje kupujúceho.
15.Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v zmysle prijatej objednávky. Zaslať doklad o kúpe – faktúru. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru zavinené kuriérskou službou, za oneskorené dodanie tovaru z dôvodu uvedenia nesprávnych kontaktných a dodacích údajov ako aj nesprávneho telefónneho čísla či e-mail adresy.
16.Kupujúci odoslaním objednávky tovaru uzatvoril Kúpnu zmluvu, je teda povinný objednaný tovar prevziať, zaplatiť za tovar kúpnu cenu v zmysle platobných podmienok, prekontrolovať neporušenosť obalu, v prípade zistených vád bezodkladne kontaktovať predajcu. Ak sa prevzatý tovar kupujúcemu nepáči, alebo nezodpovedá jeho predstavám a požiadavkám, takýto tovar nie je možné považovať ako dôvod na reklamáciu.
17. Vlastnícke právo tovaru prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom jeho úplného zaplatenia v hotovosti alebo prevodom na účet a prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu.
18. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný, ktoré si určil kupujúci/spotrebiteľ v objednávke.
19.V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej celkovej škody (cena tovaru, skladné, poštovné a balné, administrácia).
V prípade, ak si kupujúci neprevezme objednaný, zaplatený tovar, bude písomne vyzvaný na prevzatie tovaru vo Veľkých Levároch do 14 dní. V prípade, ak zásielku neprevezme osobne v danej lehote, spoločnosť si účtuje skladné vo výške 50% z celkovej ceny objednávky za každý deň uskladnenia tovaru. V prípade, ak kupujúci požiada o opätovné zaslanie tovaru, spoločnosť si účtuje poplatok vo výške 5,- EUR úhradu poštových a balných nákladov vopred na bankový účet.
Upozornenie: pri neuhradení škody, ktorá vznikla neprevzatím zaplateného tovaru kupujúcim, vzniká dlh kupujúceho voči predávajúcemu a predávajúci má právo tento dlh vymáhať formou platobného rozkazu a exekučného konania.
20.V prípade, že kupujúci požiada o opätovné zaslanie tovaru, predávajúci si účtuje poplatok vo výške 5,- EUR úhradu poštových a balných nákladov vopred na bankový účet.
21. Predávajúci realizuje dopravu tovaru a služieb prostredníctvom:
a) kuriérskej spoločnosti GLS
b) osobne, Teams, e-mailom, WhatsApp pri poskytovaní služby
b) pri poskytovaní služieb ako prednášky, semináre, besedy, workshopy sa rozumie miesto dodania určené klientom
22. Za tovar a služby poskytované prostredníctvom e-shopu je možné platiť:
a) platbou na dobierku priamo kuriérovi v hotovosti alebo platobnou kartou
b) platbou vopred formou platobného príkazu na náš bankový účet, pričom tovar bude vyexpedovaný až po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet, v prípade, ak platbu neobdržíme do 7 prcovných dní, objednávka bude stornovaná
23. Poplatky za prepravu, balné a možnosti platby sú nasledovné:
1. Platba vopred na bankový účet s doručením tovaru na území SR:
Kuriérskou spoločnosťou GLS:
a) pri nákupe nad 100,- EUR doručenie zdarma
b) pri nákupe do 100,-EUR s platbou vopred na náš bankový účet +poštovné
a balné 5,- EUR
Platba na dobierku pri preberaní tovaru od kuriéra s platbou v hotovosti alebo platobnou
kartou s doručením na území SR:
a) pri nákupe tovaru nad 100,- EUR doručenie zdarma
b) pri nákupe do 100,-EUR platba za tovar, poštovné a balné 5,- EUR
2. Platba vopred na bankový účet v mene CZK s doručením tovaru na území Českej republiky:
a) pri nákupe tovaru nad100,-EUR/ CZK podľa kurzového lístka ČNB zdarma
b) pri nákupe tovaru do 100,-EUR/CZK podľa kurzového lístka ČNB s platbou vopred na náš bankový účet + poštovné a balné 5,-EUR/CZK
Platba na dobierku pri preberaní tovaru od kuriéra s platbou v hotovosti alebo platobnou kartou:
a) pri nákupe nad 100,- EUR/CZK podľa kurzového lístka ČNB zdarma
b) pri nákupe do 100,- EUR/CZK podľa kurzového lístka ČNB platba za tovar,
poštovné a balné 7,- EUR/ 180,- CZK
Pri poskytovaní služieb nie sú účtované dopravné náklady.
24. V prípade, že si klient objedná službu, ktorá má byť poskytnutá osobne mimo poradne poskytovateľa, napr. v mieste bydliska klienta alebo inom klientom určenom mieste, meste, poskytovateľ služby si účtuje cestovné náklady vo výške 0,25 EUR za každý kilometer.
25.Predávajúci/prevádzkovateľ e-shopu má právo objednaný tovar stornovať z dôvodu nesprávne uvedených kontaktných a dodacích údajov kupujúceho, ktoré nie je možné spoľahlivo overiť, ako aj nesprávne uvedené telefónne číslo a e-mail adresy ako aj v prípade, že kupujúci porušuje Obchodné podmienky, Obchodné podmienky pre poskytovanie služieb.
26.Kupujúci má v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 30 tich kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
27. Kupujúci/klient/spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru alebo služby pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy nie je možné, ak služba bola poskytnutá.
28.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
29.Kupujúci/klient/spotrebiteľ je povinný, ak chce toto právo využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy doručiť predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy na adresu MINEVITA-Mgr. Janka Blažejová, Veľké Lváre 164, 908 73 Veľké Leváre.
Kupujúci/klient/spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od kúpnej zmluvy zaslať tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy aj s príslušenstvom (napr. originálom faktúry, dodacieho listu, návodu na obsluhu a pod.), ktoré mu bolo spolu s tovarom doručené, najneskôr do 30 tich dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Kupujúci je povinný neporušený alebo inak znehodnotený tovar aj s príslušenstvom zaslať v originálnom obale predávajúcemu formou doporučenej zásielky a ako poistenú zásielku.
Kupujúci tovar nezasiela na dobierku, zásielka nebude prevzatá.
Na odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúci použije nasledovný formulár:
30.Predávajúci/prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru.
31. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
32.Kupujúci/klient/spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
33.Kupujúci/klient/spotrebiteľ a prevádzkovateľ sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. Elektronická forma komunikácie nie je akceptovateľná v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy.
V prípade otázok a nejasností je potrebné nás kontaktovať elektronickou formou na e-mail info@minevita.sk.
34. Kupujúci/klient/spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto OP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto OP, nezodpovedá prevádzkovateľ objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto OP ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení OP a zvyšné časti príslušného ustanovenia OP tým zostávajú nedotknuté.
35.OP platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronického formulára s objednávkou s výnimkou, ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.
36. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto OP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny OP je splnená umiestnením na internetovej stránke obchodu.
37. Nad činnosťou predávajúceho vykonáva dozor Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27.
38. Predávajúci nie je platcom DPH.
39. Tieto OP sú platné od 1.1.2025 a plne nahradzujú predchádzajúce OP. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť OP aj bez predchádzajúceho upozornenia.